lördag 5 september 2009

Min bästa vän komposten

Mitt svarta guld stavas kompost! Jag känner mig aldrig så rik då jag kan fylla en skottkärra med kompost. Det är många som funderar över det där med kompost, men det är inte så svårt som vissa får det att låta. Häng med under året så tar vi det pö om på.

Just nu är det bara att tömma den kompost som är färdig. Jag lägger det mesta av komposten på rabatterna under hösten. Det ger skydd under vintern och jorden kan få en rivstart på våren.

Men en kompost behöver ungefär samma som oss; näring, luft och vatten. För att komposten ska kunna andas så måste man gräva igenom komposten. Gör gärna detta innan tjälen slår till.
Läs även andra bloggares åsikter om , ,

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Din blogg är riktigt bra. Här kan du hitta olika typer av hus håll kvalitet. Besök gärna vår webbplats.
    Vår webbplats http://www.eye4design.se/designbelysning-utomhusbelysning-c-49_24.html

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Din blogg är riktigt bra. Här kan du hitta olika typer av hus håll kvalitet. Besök gärna vår webbplats.

    Vår webbplats

    SvaraRadera